terima kasih sudi follow blog ni =)

see me on instagram

Instagram

mai click ni tgk apa ada =)

Tuesday, October 9, 2012

mimpi membawa seribu makna

this is a real story....

sekian lama tidak bermimpikan arwah. bila bermimpikan arwah itu bermakna aku dlm keadaan yg agak bingung, yes, mmg aku dlm keadaan bingung skg ni. kenapa ? sendiri mahu igt la kan ape masalah skg ni. lepas jmpe amin malam td, aku amanah kan kt amin baju yg aku belikan untuk dia. for birthday present. xsempat aku nk bg on birthday dia, sbb xde masa nk jmpe dia. aku ke dia yg xde masa ni eh ? bg aku dia yg xde masa and mayb bg dia aku yg xde masa. hm. setel. tp aku xtahu la present tu da smpi ke belum kt owner dia yg sebenarnya. sbb masing2 senyap je skg ni. redha jela kn kn.

aku mmpi sbb rindu ke atau ape pn aku xtahu laa. ke sbb aku de prob. haaa. hehe. sbb b4 ni pn mcm ni jgk. tiap kali aku berperangai pelik pasti akan mimpi arwah. bukan pelik sbb ape. sbb antara aku ngn bf aku laa. erghh ! mcm2 la aku mmpi. ade masa arwah menangis, merajuk, marah, ehh mcm2 laa. itu makna nya dia xsuka. tp klu dia berseri seri, bercahaya, sentiasa manis berseri, or bercakap memberi nasihat kt aku itu makna nya dia suka dgn pilihan aku, kira mcm laki tu ok la klu jd bf aku. wkakaka. ok ni serius aku xtpu ok. terpulang nk percaya atau tidak. ni aku cerita sbb bnde ni betul terjadi.

b4 ni aku ngn mamat biol ni, mula aku xde mmpi pn arwah, last aku mmpi arwah marah ngn aku. tetiba. padahal aku rindu dekat dia ni. langsung xnk pndang muka aku. tuptup, aku break ngn mamat uh sbb dia ade pmpn lain. ohh damm ! mmg terbaik aku kene tpu hidup2. thanks la kt kau kn sbb berjaya tpu aku. lepas tu, xde aku mmpi pape sbb aku xde sp2. means single la kan. hehe. ade pn scandal2 lepas kan bosan. hewhew. and now. ade bf pn mcm xde bf je penat aku nk ckp. ehh lantak kau la nk jd ape lepas ni. nk senyap smpi bila pn terpulang la. kau nk ade pmpn lain pn silakan laaa. sumpah aku da penat.

keputusan aku nk buat hal masing2. siap ckp da kt dia. tp dia xnk. xnk buat la cara xnk, ni cara mcm nk. tp kata xnk. ape ni ! haa ni nk marah ni. pasal ni la jgk lagi sekali aku mmpi arwah. huhu :'( menangis aku menghadap dia. huhuuuu. rindu ade. syg dia pn ade. yaAllah... arwah duduk menghadap aku, terus dia pgg tgn dan tnya ape masalah. aku pn cerita ape sume nya masalah antara aku ngn aa. sbb aku pn xtaw nk cita kt sp kn. diam kn aje masalah nya ni. last aku cerita abes kt arwah hanya dlm mmpi :( cerita smbil dia pgg tgn aku and meleleh jgk la air mata aku. nasib baik aku tgk muka dia, aku jd tenang...

after cerita, dia cuma ckp, sabar, kuat semangat, jgn cepat mengalah.. masing2 sayang tp masing ego terlalu. aku jd blurr. SAYANG ? klu syg buat la cara sayang. ni dia buat mcm aku ni kertas je. nk amek, xnk konyot2 then buang kt tong sampah.  lepas arwah ckp mcm tu, dia senyum je kt aku. np dia suruh aku bersabar kuat sume ? klu dia beri nasihat yg baik, makna nya, status relay antara aku ngn .... someone masih boleh bertahan. so, maknanya aku ngn aa masih boleh bertahan ke ? ke sbb aa tu kwn arwah ? yaAllah. entah laa. mcm2 da pk ni. ke lain maksudnya skg ni. mmg aku bukan dgn aa ke ? ehh, sakit kepala nk tafsir mmpi ni. 

kita tggu jela 2 3 ari nnt. klu betul aa tu bukan milik aku, hope kami putus dgn cara yg baik. hehe. ade ke pernah putus dgn cara yg baik ehh ? mesti akan gaduh punya laa. xkesah la at least aku tahu yg aku bukan pilihan hati dia. redha jelaa,,, bak kata org, bunga bukan sekuntum, and kumbang bukan seekor. aku berharap ape yg aku mmpi mlm td ade tunjuk jalan yg aku nk sangat keluar. last b4 aku terjaga and arwah nk pergi entah ke mana, dia sempat toleh ke belakang, aku pn ekot tgk ape yg dia pndang, aku nmpk kelibat eeeeeee ! aa la sp lg. tersenyum lebar lagi tuuu. arwah pn senyum lebar seolah olah dia sgt bahagia kt sana. tp aku xpergi kt aa aku melilau cari arwah. menangis aku sbb aku sakit hati ngn aa. arwah pergi tersenyum aku lari kejar arwah, tp aa berdiri tegak je. ape ni ? alahai pening pening. 

tp alhamdulillah aku tahu yg arwah bahagia kt atas sana. walaupun kami 2 dunia berbeza, dia tetap ngn aku sama ada aku susah or senang. huhu. kan bagus klu dia masih ade lagi skg ni :( pape pn mari kita sedekah kan al-fatihah buat arwah and buat sume insan yg telah kembali menghadap Allah s.w.t

itu saja aku dpt shared. ni pn tahan air mata sbb xnk kantoi ngn akk ni. klu cita depan2 ni, haihh, cnfrm mengalir deras air mata aku ni. hehe.
ok, thank you again cz sudi baca my blog
<3 much !