terima kasih sudi follow blog ni =)

see me on instagram

Instagram

mai click ni tgk apa ada =)

Tuesday, October 23, 2012

bukit merah laketown resort part 1



hello readers, see u all again and again :) ok, arini aku nk mengarang cerita sepanjang aku bercuti ngn family aku kt BUKIT MERAH. bukan bercuti sesaja ok, ni kali ni ade family da ofis mama JKR WORKSHOP kt PERAK ni. bermula la hari pertama perjalanan pd hari jumaat lepas 19/10/12. bertolak dari kl pukul 10 lebih laa. jnji ngn ayah kul 8am. haha. tahu la klu aku ni bersiap mcm mana kan. ok, sume off ari jumaat tu. lepas je bekpes, ayah pun drive. cuaca sgt elok pg tu. xde mendung xde hujan xde panas. alhamdulillah. jalan pun xjammed sgt. 

masuk je kami kt perak, hujan renyai2. kejap hujan kejap x. biasa laa tu kan. skg pun ni musim hujan kn. excited nya kami xterkira la kan. haha. jarang sgt kami nk bercuti ni. sbb ida selalu sgt susah dpt cuti. keje mcm dia mmg susah sikit. kira oke la kali ni dia dpt join kn. hee. cuma akk aku je xde jgk tahun ni family day. sbb bosan dlm kete ni la keje kami. hehe




hehe, nmpk sgt bosan dlm kete so kami bertiga pun mcm ni la. sbb perjalanan masih jauh lagi klu nk di ikutkn la kn. hehe. bangun tdo bangun tdo still xsmpi lg ke destinasi kami. padahal aku xley tdo sbb kene jd gps ayah. haha, haha. takut terlajak ke perlis pulakkkk. hehe. and last;y smpi juga kami ke bukit merah tepat pukul 2 lebih la seingat aku. hehe. pelupa sudah. sampai je kami terus check-in sbb mmg da xlarat pungkoq ni. hehe.bp jam plak duduk dlm kete. hehe. xtahu la nnt nk ke pangkor plak. haha. haha. itu plan ngn mmbr la. ok, after check-in ape lagi semua tdo laa. haha. 

kami la family 3rd yg smpi ke bukit merah tu. yg lain maish xsmpi lagi. ade yg smpi tp p mkn mee udang kt mana tah. aku pn xtahu laa. memandang kan plan agenda untuk ari jumaat cuma tgk sunset tupun pukul 6 lebih masa pun pjg lagi lelap kan la mata. byk pict xde lagi ni. sume dlm cam sony. ni pun amek kt ipad je. pukul 6 kami keluar untuk makan dan tgk sunset kt tasik tu. hehe. tp syg hujan mana nk ade matahariiii kaaaannnn :( ok sgt hampaaaaa.....







ni je yg ade dlm ipad, atas ferry yg sempat aku snap. hehe.hujan time ni. so xley nk berdiri sgt sbb takut jatuh dlm tasik, best sgt kt sini. klu ekot hati aku ni mahu je aku merayau ari tu jgk kn. tp sbb ekot plan xjd laa. dekat sini ade pulau orang hutan. tp aku xdpt g sbb da kul 6 kn. pulau tu tutup pukul5. so xsempat nk g. masuk sekepala rm30. igt kami masuk free. rupa nya bayar lain laa. haha haha. plan mlm plak, ecopark safari night. yg pergi aku ida mama mia. ayah rehat kt bilik je. yg lain tu sume kwn2 mama pun join jgk. pukul 8pm kami gerak masuk ecopark.

wwooowwww. best sgt sbb aku pegang taik burung or taik ayam mayb. huh. nasib aku da biasa sume tu sbb kt uma pun ade burung, haihh -.-" syg sbb xdpt pegang haiwan yg lain sbb mlm kn. mesti la dorg pun nk tdo jgk. hehe. penat kut sbb siang da bekerja. haha. haha. aku main teka je. malam mcm ni kmi jln lengang je, malas nk bwk vid cam or cam. leceh laa. haha. hp pun aku xbwk mlm tu taw. sbb xde sp nk msg or cntct aku. hohi :) byk lgi tempat kt bukit merah ni. klu sehari berjlan xpuas. 

so, kita sambung next story ok. nnt da de pict yg lain bru seronok nk shared cerita ngn readers sume. cukup la untuk 1st day kt perak ni, hehe. tunggu next story pulak ok :)
much LOVE ouhella =)